Tuesday, April 16, 2013


Penyebab Keputihan Wanita

Salam..

Keputihan merupakan penyakit dimana Miss V mengeluarkan cairan yang berlebihan. Keputihan dapat digolongkan kedalam dua bagian yaitu keputihan normal atau fisiologis dan keputihan abnormal atau patologis.

Keputihan normal atau fisiologis biasanya terjadi sebelum dan sesudah menstruas iaitu semasa kita sedang stres. Cairan yang dikeluarkan tidak berwarna, bening, tidak gatal dan tidak berbau. Keputihan jenis ini bukan merupakan sebuah penyakit dan akan hilang dengan sendirinya.
Keputihan abnormal atau patologis merupakan keputihan yang terjadi dengan tanda-tanda gatal pada area Miss V iaitu cairan yang dikeluarkan tidak bening, berbau anyir atau seperti telur busuk, berwarna putih kekuningan, keabuan sampai kehijauan, kental dan jumlahnya lebih banyak.

Keputihan terjadi akibat infeksi oleh bakteria, virus atau parasit. Biasanya terasa gatal pada area Miss V atau bibir Miss V bahagian luar. Boleh juga terjadi kerana jangkitan sabun pembersih Miss V, hubungan seks dan jugak pemakaian seluar dalam yang ketat.

Keputihan merupakan penyakit yang harus segera dipulihkan kerana boleh menyebabkan gangguan pada organ pembiakan. Jangan tak tahu keputihan nih boleh menyebabkan korang mandul dan kematian. Bahaya wooooaaah!

Alfalfa paling berkesan mengubati keputihan wanita


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
PM saya untuk dapatkan harga diskaun dan konsultansi percuma. 




(Add FB saya   Tuty Noh)
PM saya Tuty Noh untuk dapatkan harga diskaun dan konsultansi percuma.
Sms/Whatsapp 012-8845302 / purnama_mecd@yahoo.com
Berminat untuk mejadi Ahli SHAKLEE ? Sila ke http://vitsarahsihat.blogspot.com/p/daftar-ahli-shaklee.html
('Like' dan PM di page saya :  Kedai Suplemen Online)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...